صرفه‌جویی هزینه و انرژی در سازمان‌ها با استفاده از مینی پی سی ها

صرفه‌جویی در انرژی در سازمان‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و استفاده بهینه از مینی پی‌سی‌ها می‌تواند به شکل قابل‌توجهی در این مسیر کمک کند. با اجرای راهکارهای فوق، می‌توانید مصرف انرژی سازمان خود را بهبود بخشید. در این مقاله، به برخی راهکارهای کاهش هزینه‌های مصرف انرژی توسط مینی پی‌سی‌ها خواهیم پرداخت:

 

مصرف انرژی کمتر با مینی پی‌سی‌ها:

مینی پی‌سی‌ها عموماً مصرف انرژی کمتری نسبت به همنوعان خود از جمله رایانه‌های رومیزی (Desktop) دارند. این به معنای کاهش هزینه‌های برق و انرژی مصرفی در سازمان‌ها است. استفاده از قطعاتی با سایز کوچک‌تر و مصرف انرژی کمتر باعث کاهش مصرف برق درون مینی پی‌سی‌ها شده است. برای مثال ۶ عدد مینی پی سی به اندازه یک کیس معمولی برق مصرف می کنند.

طول عمر بالاتر نسبت به پی‌سی‌ها:

در بعضی از سازمان‌ها نیاز است که تعدادی از کامپیوترها به‌صورت شبانه‌روزی روشن باشند. در بیشتر این سازمان‌ها پی‌سی‌ها به دلیل روشن بودن مداوم با خرابی پاور مواجه می‌شوند و هزینه زیادی را برای تعمیر و یا تعویض این قطعه به سازمان‌ها تحمیل می‌کند. اما مینی پیسی‌های بدون فن به دلیل عدم وجود پاور دارای طول عمر بالایی بوده و در کنار کاهش هزینه‌های نگهداری، باعث کاهش مصرف برق و هزینه آن نیز می‌شود

 

 قیمت خرید مناسب‌تر مینی پی‌سی به پی‌سی:

در بیشتر مواقع قیمت مینی پی‌سی‌ها نسبت به رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها کمتر است. شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر نسبت به خرید یک کیس معمولی، مینی پی سی با توانایی‌های بیشتر خریداری کنید و این مسئله می‌تواند به کاهش هزینه‌های خرید و تجهیزات سازمان‌ها کمک کند.

 

کاهش هزینه‌های نگهداری:

مینی پی سی ها به دلیل شرکتی بودن و داشتن گارانتی یکپارچه هزینه نگهداری آن‌ها برای سازمان‌ها کمتر خواهد بود و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی برای پشتیبانی و سرویس نخواهد بود. برای مثال اگر دو قطعه متفاوت مثل هارد و کارت گرافیک کیس دچار مشکل شوند باید قطعات موردنظر را جداگانه برای شرکت‌های خریداری شده ارسال کنید، اما برای تعمیر مینی پی سی ها شما فقط با یک شرکت واحد برای تمامی خدمات در ارتباط خواهید بود.

 

با اجرای این راهکارها، می‌توانید به طور قابل‌توجهی در صرفه‌جویی در انرژی مینی پی‌سی‌ها در سازمان خود کمک کنید. این علاوه بر کاهش هزینه‌های انرژی، به حفظ محیط زیست و کاهش اثرات مخرب بر تغییرات اقلیمی نیز کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *